Co musimy wiedzieć o diecie odkwaszającej?

Jakie są zasady tej diety?

Na przywrócenie równowagi prawidłowej kwasowo-zasadowej w naszym organizmie ma wpływ wyrównanie proporcji pomiędzy stężeniem substancji o kwaśnym oraz zasadowym charakterze, zwiększeniu pH obniżonego przy zakwaszaniu. Tenże stan sprawdzić można wykonując stosowne gazometryczne badanie krwi tętniczej.

Okazuje się, że tylko owoce, warzywa oraz alkalizujące się substancje są w stanie przywrócić sytuację prawidłową. W diecie tej powinniśmy ograniczyć substancje o kwaśnym charakterze, a jednocześnie zwiększamy produkty o zasadowym charakterze. Im więcej białka oraz mniej potasu w diecie, tym jednocześnie jest większe zakwaszenie. Im więcej produktów zwierzęcego pochodzenia, tym jest większe zakwaszenie. Badania pokazują, że u osób, które spożywają większą ilość zwierzęcego pochodzenia, tym znacznie większe zakwaszenie. Badania tak naprawdę pokazują, że u osób, które spożywają większą ilość roślinnego białka zamiast białka zwierzęcego, obserwujemy znacznie mniejsze ryzyko złamania kości. Samo wyeliminowanie produktów takich jak fast-food znacznie zmniejsza zakwaszenie. Spożywcze produkty różnią się znacznie zawartością kwasotwórczych pierwiastków oraz także pierwiastków zasadotwórczych. Gdy patrzymy na ładunek potencjalny zasadowy pokarmów jako polecane szczególnie w odkwaszającej diecie wyróżnić należy łodygowe oraz liściaste warzywa, a z kolei w drugiej kolejności owoce warzy, grzyby, warzywa korzeniowe, a następnie świeże owoce, bulwy czy też orzechy. Dla zachowania równowagi kwasowej oraz zasadowej organizmu świetnie jeśli osiemdziesiąt procent diety stanowią zasadotwórcze produkty, a tylko dwadzieścia procent kwasotwórcze produkty. Gdy zapoznamy się ze zbiorem jakim jest dieta odkwaszająca przepisy to będziemy pod wrażeniem (https://www.bee.pl/dieta-odkwaszajaca-organizm-przepisy-vormann-jurgen_p15995.html).

Idealne menu

Menu idealnym dla osoby, która zapobiec chce zakwaszeniu lub też z nim zawalczyć nie jest zbyt skomplikowane. W diecie codziennej powinniśmy szczególnie uwzględnić warzywa liściaste oraz łodygowe jak na przykład natka pietruszki, seler naciowy, cykoria, jarmuż, roszponka, sałata, kapusta oraz rukola. Jednymi z alkalizujących produktów są kiełki. Bez obaw możemy je dodawać do sałatek. Postawmy także na koktajlowe pomidorki, ogórki, paprykę, cukinie, bakłażany czy też warzywa korzeniowe. Zapowiada się ciekawie. Powyższe produkty są naprawdę przepyszne. Dzięki temu stworzymy naprawdę przepyszne dania. Jedząc w ten sposób kompletnie nie będziemy czuć się jak na diecie.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez timolina - pl.freepik.com